The international Vanden Plas Fanclub

Vanden Plas

Alessandro Del Vecchio: Keyboards, backing vocals

Class of '79, Alessandro has developed his professional career of almost 30 years. He was featured on hundreds of records, topping billboard charts with his bands, productions, and songwriting.
A natural-born singing keyboardist, or as he jokes about himself, a keyboarding singer.
Before joining Vanden Plas, Alessandro has worked extensively in the hard rock and metal community. He was part of Hardline, Jorn, and Edge Of Forever and worked on collaborations with members of Dream Theater, Toto, Deep Purple, Whitesnake, Journey. He produced bands like Mr. Big and Revolution Saints, and reached #1 Billboard Charts with Night Ranger for their orchestral album.
He began playing keyboards at the age of 13, starting by playing his favorite albums by ear. If you grew up with Genesis, Queen, EL&P, Deep Purple, Malmsteen, Toto, Rainbow, Yes, Kansas, U.K., there can be no doubt about where it will lead your style. Once progged, forever progged!

Other bands:
  • Hardline
  • Edge Of Forever
  • Jorn

-Alessandro Del Vecchio 2024-

Alessandro Del Vecchio: Keyboards,backing vocals

Alessandro gehört zum Abschlussjahrgang '79 und hat über fast 30 Jahre hinweg seine Karriere aufgebaut. Unter anderem ist er auf Hunderten von Aufnahmen zu hören und führte mit seinen Bands, Produktionen und seinem Songwriting die Billboard-Charts an.
Ein geborener Sänger und Keyboarder oder, wie er sich selbst im Scherz bezeichnet, ein singender Keyboarder.
Bevor er bei Vanden Plas einstieg, arbeitete Alessandro in der Hardrock- und Metal-Community und war Teil von Hardline, Jorn und Edge Of Forever. Außerdem hat er mit Mitgliedern von Dream Theater, Toto, Deep Purple, Whitesnake und Journey zusammengearbeitet und Bands wie Mr. Big und Revolution Saints produziert. Mit Night Ranger erreichte er Platz 1 der Billboard-Charts mit ihrem orchestralen Album.
Er begann im Alter von 13 Jahren Keyboard zu spielen, indem er seine Lieblingsalben nach Gehör nachspielte. Wenn man mit Genesis, Queen, EL&P, Deep Purple, Malmsteen, Toto, Rainbow, Yes, Kansas, U.K. aufgewachsen ist, gibt es keinen Zweifel daran, wohin sich der eigene Stil entwickeln wird. Einmal im Prog, immer im Prog!

Weitere Bands:
  • Hardline